Monday 22 April 2013 @ 04:09

16 APRIL 2013 - tarikh temu janji di klinik pakar orthopedik John Anantham dekat ipoh perak. aku kena buat pemeriksaan yang rapi dekat klinik ni. pemeriksaan ni juga adalah untuk laporan kegunaan mahkamah. pemeriksaan doktor dekat klinik ni bukannya percuma, ianya berbayar. giliran aku pukul 2 petang, sampai je dekat klinik takyah lama tggu terus masuk bilik doktor. aku terkejut sikit bila doktor ni keluarkan laporan hospital taiping dengan hospital kelantan. laporan doktor taiping mengatakan aku patah 4 bahagian, pinggang kiri, pinggul kanan dan tulang keting (patah dua). aku baru tahu yang tulang pinggang aku pun patah, sebelum ni aku tak diberitahu pun. tapi doktor cakap dah sembuh tulang tu. takpe yang dah sembuh jangan kacau.

lepas tu doktor suruh aku bagi tahu kalau ada sakit kat bahagian mana mana dekat badan. aku pun bagitahu aku sakit dekat pinggul, tempat pembedahan yang dimasukkan besi. doktor catit segalanya. lepas tu doktor suruh aku tukar seluar dengan kain yang disediakan. aku disuruh baring atas katil. doktor dengan pembantu dia mengukur panjang kaki aku. doktor ni ukur juga parut yang ada dekat kaki aku. dan lepas tu dia ambil gambar kaki aku.

doktor suruh aku buat x tray dekat bilik belakang. dengan hanya memakai kain aku bertongkat ke bilik belakang untuk buat x tray. bla bla bla lepas buat x tray aku pakai seluar balik lepas tu tunggu dekat depan ruang menunggu. beberapa minit lepas tu pembantu doktor tu panggil aku, ayah dan mak masuk dalam bilik doktor. didalam doktor menerangkan tentang kesihatan aku.

doktor bagitahu tulang yang disambung takkan jadi sebesar yang asal. hanya cukup cukup untuk menambung berat badan aku. tulang kaki kiri yang dikerat tu pulak tak akan tumbuh balik. kaki sebelah kanan pendek sebanyak 3.5cm. aku tak boleh melakukan kerja kerja yang berat. dannn. .  doktor bagitahu aku dikira . . err tak perlu lah bagitahu. serius sangat sedih. tapi hidup mesti diteruskan. aku tetap rasa diri aku sihat macam dulu. tapi tak lama lagi aku dah boleh buang tongkat dan berjalan macam biasa. berkat doa mak abah yang tak putus putus ni. alhamdulillah.