Thursday 18 July 2013 @ 20:49

dah lama tak update blog ni. penuh sawang dah. hari ni aku nak cuci bagi bersih haha. ok sekarang aku dah pindah ke perlis. dulu duduk dekat perak. sekarang di perlis, tempat aku membesar. kawan kawan ramai dekat perlis. kawan baik pun dekat perlis. kawan baik aku namanya Aqil & Arif. aku kenal Arif ni sejak mula mula aku pindah ke perlis. masa darjah 3 lagi aku dah kenal Arif ni. dulu masa kecik kecik main basikal sama sama. haha. denganAqil pulak, aku kenal masa aku masuk sekolah menengah. masa tu aku tingkatan satu. oh lupa, kami bertiga ni sebaya, lahir tahun 1995. bila aku masuk tingkatan 3, aku pergi sekolah lain, tapi dalam perlis juga. tapi kami tetap rapat lagi. tapi bila tamat tingkatan 3, aku pulak pindah ke perak. sampai tamat tingkatan 5. tapi sekarang aku dah pindah perlis balik haha pening cerita aku ni.

aku sendiri tak sangka bila aku balik perlis, Aqil dan Arif ni dah berpecah. tak rapat dah boleh dikatankan macam tak berkawan lagi. mmg tak seronok lah jadi macam ni. masing masing ikut kepala sendiri. sorang macam ni, sorang lagi macam tu. susah lah kan. aku taknak kawan kawan bepecah, tak seronok lah jadi macam tu sebab kami berkawan dah lama.

aku cuba kembalikan hubungan persahabatan yang macam dulu. macam macam aku buat sampai aku terpaksa bohong kedua kedua kawan baik aku ni. tapi untuk kebaikan juga. rupa rupanya kawan kawan ni ada masalah lepas yang tak boleh dilupakan. salah sorang kawan aku ni ada buat salah yang tak boleh dilupakan. tapi aku cakap, sampai bila nak berdendam dengan orang. mmg dia buat salah dulu, tapi dulu, sekarang dia dah ok. dia dah tak macam dulu. semua orang boleh berubah.

akhirnya kami berkawan macam dulu balik. boleh lepak sama sama bertiga. gelak gelak, buat gila bertiga. tapi sebenarnya kami taklah selalu keluar sebab dah dewasa, sampai bila nak lepak buang masa. Arif pulak dah sambung belajar dekat kuala lumpur. Aqil pun sambung belajar tapi dalam perlis. aku sorang je tanam anggur haha. tapi bila sekali kami bertiga jumpa, mesti gempak lah ! haha.